[Polski] [English] [Deutsch] [P'усский]
O nas
O FIRMIE


O nas

JP Consulting jest firmą konsultingowo-wdrożeniową, świadczącą usługi dla przedsiębiorstw, które znajdują się w dynamicznej fazie rozwoju, w sytuacji kryzysowej lub struktura firmy i jej funkcje powinny zostać przebudowane. Dla naszych klientów zaplanujemy zmiany i przeprowadzimy je w sposób szybki, profesjonalny, a co najważniejsze efektywny kosztowo. Nasi menedżerowie, partnerzy i konsultanci pracują nad projektami oraz jako kadra wyższego szczebla na zasadzie zarządzania tymczasowego (tzw. interim management), co pozwala skupić się na zadaniach operacyjnych, marketingowych i sprzedażowych bez angażowania się wewnętrzne uwarunkowania personalne w firmie klienta. Pracowaliśmy już zarówno dla koncernów międzynarodowych, dużych firm z Centralnej i Wschodniej Europy, a także dla średniej wielkości prywatnych firm polskich. Naszą domeną jest taka pomoc dla naszych klientów, aby przeobrażane firmy stały się rentowne, szybko rozwijające się (zarówno na rynku krajowym jak i w eksporcie) i ewentualnie po uzyskaniu zgody udziałowców znalazły inwestora branżowego, finansowego lub zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Naszym celem jest nie tylko uzyskanie doskonałości operacyjnej firmy naszego klienta, ale również takie przekształcenie działów sprzedaży, marketingu, zakupów i logistyki, badań i rozwoju, aby uzyskać trwałą przewagę konkurencyjną polegającą na szybkim wprowadzaniu znakomitych produktów w rozsądnej cenie na rynki międzynarodowe.

Firma JP Consulting powstała w maju 1997 roku jako odpowiedź na zapotrzebowanie ze strony koncernów międzynarodowych działających w Europie Centralnej i Wschodniej na usługi związane z optymalizacją łańcucha dostaw i kosztów zaopatrzeniowych. Naszym Pierwszym klientem była firma S. D. Pack Plast International (obecnie grupa Sarantis Polska), dla której stworzyliśmy nowoczesną logistykę i zaopatrzenie i wspólnie wykreowaliśmy markę produktów higienicznych pod nazwą handlową „Kamelia”.
Kolejnym krokiem w rozwoju JP Consulting była praca nad pozyskiwaniem i zagospodarowaniem nieruchomości dla portugalskiej grupy Jeronimo Martins Distribution, a w dalszym etapie zarządzanie siecią hurtowni Eurocash na terenie wschodniej Polski.
W dalszych latach firma pozyskała nowych klientów, m. innymi grupę Metro AG (dla nich pracowaliśmy przy projektowaniu, budowie, najmie i zarządzaniu centrami handlowymi M1 w Czeladzi, Bytomiu, Zabrzu i Radomiu), firmę Praktiker (nasi konsultanci zarządzali sklepami tej firmy w Katowicach i Bytomiu), firmę Tesco (hipermarkety w Lubinie, Jeleniej Górze, Wrocławiu, Krakowie oraz zarządzanie siecią na Dolnym Śląsku).
Kolejne lata owocowały kontraktami z takimi firmami jak: Polska Telefonia Cyfrowa (Era i Heyah), Agora S. A. (wydawca Gazety Wyborczej), Media Markt Sp. z o.o., Canadean Ltd.(analizy rynków piwa, soków, wód mineralnych itp.), PKO BP S. A.(usługi finansowe), Wandalex S. A. (wyposażenie magazynów), Royal Europa Ltd oraz Royal Group Tech. Ltd. (produkcja materiałów budowlanych), Skanska AB (międzynarodowy holding budowlany), Aga Light Centrum Sp. z o.o., Aga Light S. A. (producent opraw oświetleniowych) i wieloma innymi przedsiębiorstwami krajowymi i zagranicznymi.
Aktualnie pracuje dla nas grupa kilkunastu konsultantów i partnerów mających duże doświadczenie zebrane podczas pracy zarówno dla światowych koncernów jak i dla rodzimych firm.



Sylwetki partnerów

Anastazja Brzezińska -

Jest ekspertem w zakresie certyfikacji wyrobów na rynkach wschodnich.
Początkowo doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w działach eksportu firm
produkujących maszyny i urządzenia eksportowane do krajów WNP. Zajmowała się także
problematyką zapewnienia jakości wg ISO 9001 w sektorze usług, pełniąc funkcję pełnomocnika
ds. jakości. Potwierdzeniem jej umiejętności i kompetencji jest dyplom Menedżera Jakości
Szkoły Głównej Handlowej. Dążąc do realizacji aspiracji zawodowych, podjęła się pracy dla
SGS Polska w zakresie certyfikacji wyrobów na rynek rosyjski w systemie GOST R.
Od 13 lat prowadzi własną firmę, która zajmuje się doradztwem w zakresie certyfikacji
wyrobów na rynkach wschodnich.
Stale współpracuje z jednostkami certyfikującymi oraz laboratoriami badawczymi w Rosji,
Mołdawii, na Ukrainie i Białorusi, a doraźnie z jednostkami certyfikującymi w Serbii
i Chorwacji. Prowadzi audyty certyfikujące w zakładach produkcyjnych w Polsce i Chinach.
Od wielu lat systematycznie uczestniczy w specjalistycznych kursach i seminariach
dedykowanych ekspertom-audytorom jednostek certyfikujących organizowanych w Moskwie
i Mińsku, poświęconych zasadom oceny zgodności wyrobów w ramach systemów krajowych
oraz Unii Celnej Rosji, Białorusi i Kazachstanu.
Zakres działalności firmy obejmuje również opracowanie dokumentacji na potrzeby certyfikacji
w języku rosyjskim. Gwarancję jakości i poprawności językowej dokumentacji stanowią liczne
certyfikaty i kursy m.in.: tłumacz przysięgły języka rosyjskiego, tłumacz techniczny NOT,
Studia podyplomowe dla tłumaczy prawniczych i sądowych (UWM w Olsztynie) oraz Studium
prawa rosyjskiego (WSHiP im. R Łazarskiego w Warszawie).
Od 2008 roku prowadzi szkolenia dla eksporterów w zakresie certyfikacji wyrobów na rynki
wschodnie, od 2013 roku – specjalistyczne szkolenia dla tłumaczy języka rosyjskiego.
Oprócz specjalizacji w obszarze certyfikacji na rynkach wschodnich ma wiedzę z zakresu oceny
zgodności w Unii Europejskiej, co czyni ją ekspertem o rzadko spotykanych kwalifikacjach.

Jerzy Bieniak - – mgr inż. & MBA – konsultant Miedzy innymi : Doradca Zarządu ds. zarządzania, produkcji i logistyki w AGA Light S.A., Dyrektor ds. handlowych w MIRAD Sp. z o.o., Prezes Zarządu w KONSMETAL S.A. w Nidzicy, Prezes Zarządu w Polskich Zakładach Optycznych S.A. w Warszawie, współpraca z EBOR z Londynu w ramach programu TAM Programme (Turnaround Management Program) ze środków Phare Funded Advisory, Członek Rady Nadzorczej FOTON S.A. w Warszawie i wiele innych. Specjalizacja: Mapowanie i analiza zintegrowanych łańcuchów dostaw w celu optymalizacji (redukcji) kosztów dostaw. Reorganizacja logistyki zakupów, poprzez optymalizację procesu w kierunku skracania czasu zakupów i dostaw jak i kosztów. Logistyka dystrybucji – diagnoza, analiza, poprawa efektywności dystrybucji. Gospodarka magazynowa. Zarządzanie zapasami. Zarządzanie produkcją. Opracowywanie optymalnych modeli zarządczych. Optymalizowanie planowania i sterowania produkcją. Zarządzanie produkcją poprzez „lean management”. ERP przygotowywanie do wdrożenia. Pomoc przed i wdrożeniowa. Analiza zasobów produkcyjnych pod kątem ich lepszego wykorzystania. Znajdowanie ukrytych rezerw wyższej efektywności w obszarze produkcji. Organizowanie efektywnej organizacji i szkolenie kluczowych pracowników oraz wsparcie coach-ingowe. Zarządzanie zespołem w firmie. Zarządzanie przez cele. Zarządzanie projektami. Kontroling i rachunkowość managerska w zarządzaniu firmą. Obsługiwane sektory: przedsiębiorstwa handlowe, firmy produkcyjne przedsiębiorstwa logistyczne, firmy FMCG, sieci handlowe, producenci z branży high-tech. Języki: polski – język ojczysty, angielski – bardzo dobrze, rosyjski - średnio
Piotr Giegżno - – mgr filologii polskiej – konsultant Miedzy innymi : Dyrektor Kreatywny w Dziale Kreacji i Strategii, agencja Soda Advertising - obecnie PPI United), Dyrektor Kreatywny, agencja Bates Worldwide/Testardo, Copywriter, agencja reklamowa Bates/Saatchi&Saatchi, wykładowca w Szkole kreatywności „Athena”, autor w magazynie „Press” – rubryka „Kopy +/-„ Specjalizacja: Opracowywanie strategii reklamowych, Opracowywanie portretu marki, analiza SWAT, mapa konkurencji, Tworzenie briefu kreatywnego oraz kreacja kampanii reklamowych, krótkoterminowe sprzedażowe akcje reklamowe i długoterminowe budowanie świadomości marki. Obsługiwane sektory: przedsiębiorstwa handlowe, firmy FMCG, firmy motoryzacyjne, sieci handlowe, banki i sektor ubezpieczeń, producenci leków Języki: polski – język ojczysty, angielski – bardzo dobrze,
Robert Grzeszczuk - – mgr ekonomii - Konsultant Miedzy innymi : Dyrektor Finansowy - Coldor Sp. z o.o., Dyrektor Finansowy - WDH S.A., Dyrektor Zarządzający - Stanpol Sp. z o.o., Analityk / Dziennikarz w dziale NFI - Analizy Finansowe Sp. z o.o./ Gazeta Giełdy Parkiet, analityk - Citibank Poland Projekt: Emerging Local Corporates –i wiele innych Specjalizacja: zarządzanie finansami przedsiębiorstw metalurgicznych, budowlanych, elektromaszynowych, materiałów budowlanych, chłodnictwa, przemysłu meblarskiego Obsługiwane sektory: przedsiębiorstwa produkcyjno-handlowe, Języki: polski – język ojczysty, angielski – płynny
Jarosław Polański - mgr inż. & MBA - Partner Zarządzający Między innymi: Członek Zarządu i Dyrektor Generalny Aga Light S. A., Prezes Zarządu Wandalex S. A., Dyrektor Generalny Royal Europa Sp. z o.o., Dyrektor Centrów Handlowych M1 w Czeladzi, Bytomiu, Zabrzu i Radomiu, Purchasing Manager w PepsiCo Foods International i American Telephone & Telegraph, pracował na projektach w Polsce, USA, Kanadzie, Holandii, Wlk. Brytanii, w Rosji, Rumunii, na Ukrainie, w Szwecji. Specjalizacja: zarządzanie kryzysowe, zwiększanie wartości przedsiębiorstw poprzez rozwój ich aktywności na rynku krajowym i rynkach międzynarodowych, rozwój eksportu i ekspansji międzynarodowej prowadzonych przedsiębiorstw, rozwój produktów, wyrobów i usług, organizowanie finansowania poprzez inwestycje typu Venture Capital / Private Equity lub tzw. PRE IPO i wprowadzanie firm na Giełdę Papierów Wartościowych, Obsługiwane sektory: sieci handlowe, handel detaliczny, galerie handlowe, nieruchomości komercyjne, firmy produkcyjne i handlowe, firmy budowlane Języki: polski – język ojczysty, angielski – płynnie, niemiecki – dobrze, rosyjski - dobrze
Bogumiła Superczyńska - - konsultant Miedzy innymi współpraca z: LibertyPoland S.A., Grupa Mysław , Skok Wesoła, Grupa Metro, Polska Presse, Euro Imports – Milwaukee, Wisconsin USA Specjalizacja: Feasiblity study, Pozyskiwanie nieruchomości, projektowanie wielobranżowe, uzyskiwanie kompletu wymaganych pozwoleń urzędowych, kompleksowe zarządzaniem projektem (Project Management), procedury wyboru wykonawcy, nadzór nad pracami budowlanymi, komercjalizacja lub rekomercjalizacja inwestycji, zarządzanie grupą menedżerów sprzedaży, pozyskiwanie nowych klientów, całościowa organizacja imprez masowych (pokazy mody, koncerty, akcje, promocje, venty, imprezy sportowe itp.) Obsługiwane sektory: centra handlowe, sieci detaliczne, przedsiębiorstwa produkcyjno handlowe z branży FMCG i telecom. Języki: polski – język ojczysty, angielski – dobry,
Arkadiusz Szostak - - mgr ekonomii - konsultant Miedzy innymi : Area Manager –TESCO Polska, Dyrektor marketu – Praktiker Polska sp. z o.o., dyrektor hipermarketu EKO, praca dla GOMAN, E. Wedel S. A. , KGHM Polska Miedź S.A., i wiele innych Specjalizacja: zarządzanie przedsiębiorstwami handlowymi, sieciami, detalem, handlem hurtowym, logistyką, magazynami logistycznymi oraz sieciami dystrybucji Obsługiwane sektory: przedsiębiorstwa handlowe, Języki: polski – język ojczysty, angielski – dobrze, rosyjski – dobrze
Michał Ziarno - – mgr prawa - konsultant / prawnik Miedzy innymi współpraca z: Castel Freres sp. z o. o. Reguły k. Warszawy, GE Money Bank S.A.- Departament Zarządzania Wierzytelnościami, GETIN BANK S.A., Kommunal Technik M. Sauerbach sp. z o. o., Składy Materiałów Budowlanych "GAJA" Specjalizacja: prawo cywilne, prawo gospodarcze, prawo handlowe, akwizycje i przejęcia, nieruchomości Obsługiwane sektory: dealerzy samochodowi, firmy usługowe, bankowość, developerzy, firmy z branży nieruchomości Języki: polski – język ojczysty, angielski – dobry,
ZAKOŃCZONE PROJEKTY USŁUGI NEWSLETTER KONTAKT AKTUALNE PROJEKTY O FIRMIE