O nas
JP Consulting jest firmą konsultingowo-wdrożeniową, świadczącą usługi dla przedsiębiorstw, które znajdują się w dynamicznej fazie rozwoju, w sytuacji kryzysowej lub struktura firmy i jej funkcje powinny zostać przebudowane. Dla naszych klientów zaplanujemy zmiany i przeprowadzimy je w sposób szybki, profesjonalny, a co najważniejsze efektywny kosztowo. Nasi menedżerowie, partnerzy i konsultanci pracują nad projektami oraz jako kadra wyższego szczebla na zasadzie zarządzania tymczasowego (tzw. interim management), co pozwala skupić się na zadaniach operacyjnych, marketingowych i sprzedażowych bez angażowania się wewnętrzne uwarunkowania personalne w firmie klienta. Pracowaliśmy już zarówno dla koncernów międzynarodowych, dużych firm z Centralnej i Wschodniej Europy, a także dla średniej wielkości prywatnych firm polskich. Naszą domeną jest taka pomoc dla naszych klientów, aby przeobrażane firmy stały się rentowne, szybko rozwijające się; zarówno na rynku krajowym jak i w eksporcie, znalazły inwestora branżowego, finansowego lub zadebiutowały na giełdach papierów wartościowych.
Naszym celem jest nie tylko uzyskanie doskonałości operacyjnej firmy naszego klienta, ale również takie przekształcenie działów sprzedaży, marketingu, zakupów i logistyki, badań i rozwoju, aby uzyskać trwałą przewagę konkurencyjną polegającą na szybkim wprowadzaniu znakomitych produktów w rozsądnej cenie na rynki międzynarodowe.
Aktualnie pracuje dla nas grupa kilkunastu konsultantów i partnerów rozlokowanych w wielu krajach i mających szerokie doświadczenie zebrane podczas pracy zarówno dla światowych koncernów jak i dla rodzimych firm.
NASZ ZESPÓŁ
Nasz zespół składa się z osób posiadających długoletnie doświadczenie biznesowe i będących międzynarodowymi ekspertami w zakresie swoich kompetencji. Stanowimy grupę profesjonalistów, którzy nie obawiają się nawet najtrudniejszych wyzwań. Chętnie dzielimy się naszą wiedzą i niekonwencjonalnym podejściem do problemów z naszymi klientami. Poza zespołem ulokowanym w Polsce, posiadamy sieć ponad czterdziestu agentów i konsultantów rozlokowanych w wielu krajach świata.
Jarosław Polański – Partner Zarządzający / Konsultant wiodący / trener
mgr inż. & MBA. m.in. Prezes Zarządu GoldBuyers Poland, CEO Aga Light S. A., Prezes Zarządu Wandalex S. A., Dyrektor Generalny Royal Europa Sp. z o.o., Dyrektor Centrów Handlowych M1 w Czeladzi, Bytomiu, Zabrzu i Radomiu, Purchasing Manager w PepsiCo Foods International i American Telephone & Telegraph, pracował na projektach w Polsce, USA, Kanadzie, Holandii, Wlk. Brytanii, w Rosji, Rumunii, na Ukrainie, w Szwecji.
Specjalizacja:
zarządzanie kryzysowe, zwiększanie wartości przedsiębiorstw poprzez rozwój ich aktywności na rynku krajowym i rynkach międzynarodowych, rozwój eksportu i ekspansji międzynarodowej prowadzonych przedsiębiorstw, rozwój produktów, wyrobów i usług, organizowanie finansowania.
Obsługiwane sektory:
sieci handlowe, handel detaliczny, galerie handlowe, nieruchomości komercyjne, firmy produkcyjne i handlowe, firmy budowlane.
Języki:
polski – język ojczysty, angielski – płynnie, niemiecki – dobrze, rosyjski – dobrze.
Anastazja Brzezińska – konsultant / trener
mgr ekspert w dziedzinie certyfikacji wyrobów na rynkach wschodnich. Współpracuje z jednostkami certyfikującymi oraz laboratoriami badawczymi w Rosji, na Ukrainie, Białorusi oraz w Mołdawii.
Realizowała projekty w zakresie certyfikacji wyrobów dla:
Seco/Warwick Spokey Sp. z o.o.
Topex Sp. z o.o Sp.k. – lidera polskiej branży narzędziowej,
Kanlux S.A. i Ideal Polska S.A. – największych polskich firm z sektora oświetleniowego,
Poldent Sp. z o.o – p
Huta Bankowa Sp. z o.o. (Celma Indukta S.A.
Profarb Grupa Chemiczna Sp. z o.o. (certyfikacja maszyn, urządzeń i aparatury do stosowania w przemyśle chemicznym w branży farb i lakierów w Rosji).
Pracuje w dwóch językach (polski i rosyjski), język rosyjski jest jej językiem ojczystym.
Marcin Kolczyński – konsultant / trener
mgr ekonomii & MBA Pracował m.inn. dla:
GIVT Sp. z o.o.,
Roland Berger Expert Network,
Solon Management Consulting,
MC2 Innovations,
T-Mobile Polska,
Accenture,
Telekomunikacja Polska,
Deloitte & Touche Polska,
KPMG Polska,
CSBI,
Computer 2000 Polska.
Posiada ponad 25 lat doświadczenia w pomaganiu firmom w rozwijaniu innowacyjnych modeli biznesowych i zwinnych strategii rynkowych, odpowiadających na szybko zmieniające się otoczenie.
Szerokie doświadczenie – pracował zarówno dla start-upów jak i międzynarodowych korporacji nad zagadnieniami związanymi z analizą rynku, budową strategii firmy, rozwojem portfolio produktów i usług, zarządzaniem procesami i strukturą organizacyjną, strategicznymi programami, kulturą organizacyjną i zmianą.
Pracuje w języku polskim i angielskim.
Alfred Gorczyca – Partner mgr inż. & MBA / trener
m. in. właściciel (własna działalność gospodarcza) eksport artykułów wyposażenia mieszkań na rynki Europy Środkowo- Wschodniej. Dyrektor Handlowy w Plus Polska sp. z o.o. organizacja i zarządzanie firmą i siecią
sprzedaży artykułów bhp. Dyrektor oddziału KAI Bogart sp. z o.o. sprzedaż powierzchni reklamowych w mediach.
Wyższy i średni nadzór techniczny w Kopalni „Murki” w Katowicach, budowa kopalni „Markushegy” i „Oroszlany”
Wiele projektów i wdrożeń z dziedziny układów pomiarów, automatyki i regulacji w energetyce
Zarządzanie projektami związanymi z przekształceniami przemysłu w regionach poprzemysłowych np. Zagłębie Nord Pas de Calais i Górny Śląsk.
polski – język ojczysty
węgierski – zaawansowany
angielski, francuski – dobry
Artur Wilkowski – mgr inż. w inżynierii materiałowej – konsultant / trener
Między innymi:
Key Account Manager – Bunge Group (Zakłady Tłuszczowe KRUSZWICA S.A),
KAM dla P & A Cookies Ltd,
Dyrektor ds. Handlu i marketingu w API Ltd.
Przedstawiciel handlowy hurtowy w Van Melle Polska Ltd. oraz przedstawiciel handlowy w DMS Polska Ltd. i wielu innych.
Specjalizacja:
wprowadzanie produktów do sieci handlowych, zarządzanie firmami handlowymi, sieciami, sprzedażą detaliczną, hurtową, logistyczną, logistyczną i dystrybucyjną
Obsługiwane sektory:
sprzedaż detaliczna żywności, FMCG, nowoczesne kanały dystrybucji Języki: polski – język ojczysty, angielski – dobrze, rosyjski – podstawowy
Dariusz Mikoś – mgr ekonomii / lekarz medycyny – konsultant / trener
Miedzy innymi :
Prezes Zarządu Aqua Hotel Zakopane,
Dyrektor Supermarketu/Prezes Zarządu Intermarche Rydułtowy,
Dyrektor Centrum Handlowego METRO Group Asset Management Polska Sp. z o.o. – członek koncernu METRO AG,
Dyrektor Handlowy Sokpol Sp. z o.o.,
Dyrektor Zakupów Selgros Sp. z o.o,
Prezes Zarządu MARWIT SC Sosnowiec,
Lekarz asystent ZOZ Krapkowice i wiele innych
Specjalizacja:
zarządzanie przedsiębiorstwami handlowymi, sieciami, detalem, zakupami, handlem hurtowym, logistyką i sieciami dystrybucji
Obsługiwane sektory: hotele, centra handlowe, przedsiębiorstwa handlowe,
Języki: polski – język ojczysty, niemiecki – zaawansowany, angielski – dobrze, rosyjski – dobrze
Arkadiusz Szostak – mgr ekonomii – konsultant / trener
Miedzy innymi:
Area Manager – TESCO Polska,
Dyrektor marketu – Praktiker Polska sp. z o.o.,
Dyrektor hipermarketu EKO,
praca dla GOMAN,
E. Wedel S. A. ,
KGHM Polska Miedź S.A., i wiele innych
Specjalizacja:
zarządzanie przedsiębiorstwami handlowymi, sieciami, detalem, handlem hurtowym, logistyką, magazynami logistycznymi oraz sieciami dystrybucji
Obsługiwane sektory:
przedsiębiorstwa handlowe,
Języki:
polski – język ojczysty, angielski – dobrze, rosyjski – dobrze
Paweł Mieczan – konsultant / trener
Zajmuje się doradztwem eksportowym od niemal 10 lat.
Przez 7 lat był konsultantem międzynarodowej sieci doradczej prowadzonej przez Komisję Europejską – Enterprise Europe Network.
Obecnie od ponad roku pełni funkcję Brokera Eksportowego przy Regionalnej Izbie Gospodarczej Pomorza, gdzie przeprowadza m.in. badania potencjału eksportowego firm.
Zrealizował ponad 70 badań związanych z rynkami zagranicznymi, w tym plany rozwoju eksportu, modele biznesowe, strategie eksportowe i marketingowe, badania potencjału eksportowego czy analizy rynków zagranicznych.
W latach 2013 – 2017 Redaktor Naczelny magazynu Eksporter. Autor kilkudziesięciu publikacji dotyczących tematyki eksportowej, w tym ekspert portalu Eksport.pl W dotychczas zrealizowanych szkoleniach eksportowych, tematyka negocjacji międzynarodowych, poszukiwania kanałów dystrybucji i odbiorców na rynkach zagranicznych, sztuki prezentacji w biznesie, logistyki w handlu międzynarodowym oraz nowoczesnych technik sprzedaży w eksporcie poruszana była podczas wystąpień pt. „Dobór strategii marketingowej i skuteczne działania promocyjne na rynku międzynarodowym” zrealizowanych dla Agencji Rozwoju Mazowsza S.A.
Języki:
polski – język ojczysty, angielski – dobrze, rosyjski – dobrze
Robert Grzeszczuk – mgr ekonomii – Konsultant / trener
Miedzy innymi:
Dyrektor Finansowy – Coldor Sp. z o.o.,
Dyrektor Finansowy – WDH S.A.,
Dyrektor Zarządzający – Stanpol Sp. z o.o.,
Analityk / Dziennikarz w dziale NFI – Analizy Finansowe Sp. z o.o./ Gazeta Giełdy Parkiet,
analityk – Citibank Poland Projekt: Emerging Local Corporates –i wiele innych
Specjalizacja:
zarządzanie finansami przedsiębiorstw metalurgicznych, budowlanych, elektromaszynowych, materiałów budowlanych, chłodnictwa, przemysłu meblarskiego
Obsługiwane sektory: przedsiębiorstwa produkcyjno-handlowe,
Języki:
polski – język ojczysty, angielski – płynny
Piotr Giegżno – mgr filologii polskiej – konsultant / trener
Miedzy innymi:
Dyrektor Kreatywny w Dziale Kreacji i Strategii,
agencja Soda Advertising – obecnie PPI United),
Dyrektor Kreatywny,
agencja Bates Worldwide/Testardo,
Copywriter, agencja reklamowa Bates/Saatchi&Saatchi,
wykładowca w Szkole kreatywności „Athena”,
autor w magazynie „Press” – rubryka „Kopy +/-„
Specjalizacja:
Opracowywanie strategii reklamowych, Opracowywanie portretu marki, analiza SWAT, mapa konkurencji, Tworzenie briefu kreatywnego oraz kreacja kampanii reklamowych, krótkoterminowe sprzedażowe akcje reklamowe i długoterminowe budowanie świadomości marki.
Obsługiwane sektory: przedsiębiorstwa handlowe, firmy FMCG, firmy motoryzacyjne, sieci handlowe, banki i sektor ubezpieczeń, producenci leków
Języki:
polski – język ojczysty, angielski – bardzo dobrze,
Jerzy Bieniak – mgr inż. & MBA – konsultant / trener
Miedzy innymi:
Doradca Zarządu ds. zarządzania, produkcji i logistyki w AGA Light S.A.,
Dyrektor ds. handlowych w MIRAD Sp. z o.o., Prezes Zarządu w KONSMETAL S.A. w Nidzicy,
Prezes Zarządu w Polskich Zakładach Optycznych S.A. w Warszawie,
współpraca z EBOR z Londynu w ramach programu TAM Programme (Turnaround Management Program) ze środków Phare Funded Advisory,
Członek Rady Nadzorczej FOTON S.A. w Warszawie i wiele innych.
Specjalizacja:
w logistyce Mapowanie i analiza zintegrowanych łańcuchów dostaw w celu optymalizacji (redukcji) kosztów dostaw. Reorganizacja logistyki zakupów, poprzez optymalizację procesu w kierunku skracania czasu zakupów i dostaw jak i kosztów. Logistyka dystrybucji – diagnoza, analiza, formułowanie wniosków dotyczących poprawy efektywności dystrybucji. Gospodarka magazynowa. Podstawy, standardy, najnowsze trendy i rozwiązania. Zarządzanie zapasami.
Języki: polski – język ojczysty, angielski – bardzo dobrze, rosyjski – średnio
Michał Ziarno – mgr prawa – konsultant / prawnik / trener
Miedzy innymi współpraca z:
Castel Freres sp. z o. o. Reguły k. Warszawy,
GE Money Bank S.A.- Departament Zarządzania Wierzytelnościami,
GETIN BANK S.A.,
Kommunal Technik M. Sauerbach sp. z o. o.,
Składy Materiałów Budowlanych „GAJA”
Specjalizacja:
prawo cywilne, prawo gospodarcze, prawo handlowe, akwizycje i przejęcia, nieruchomości
Obsługiwane sektory:
dealerzy samochodowi, firmy usługowe, bankowość, developerzy, firmy z branży nieruchomości
Języki:
polski – język ojczysty, angielski – dobry,
ki – dobrze
NA TYCH RYNKACH DZIAŁAJĄ NASI KONSULTANCI I AGENCI
W ciągu dwudziestu lat działania udało nam się zbudować zespół 17 konsultantów i ponad 40 agentów handlowych działających w 24 krajach świata. Za ich pomocą jesteśmy w stanie umieścić na każdym z tych rynków wiele produktów i usług wyprodukowanych w Polsce i / lub w innych krajach. Możemy również sprowadzić z tych krajów dowolny produkt / usługę dla naszych klientów w każdym z obsługiwanych krajów. Posiadamy niezbędną wiedzę, kontakty i możliwości, aby stać się Państwa reprezentantem na wielu rynkach świata.